Ultieme handleiding voor

B2B Content Marketing

Concrete stappen om jouw contentmarketing een boost te geven.

B2B Content Marketing

B2B Content Marketing

over deze gids
De fundamentele basis van contentmarketing en bijbehorende strategieën
Alles wat je moet weten over content kalenders
Het belang van PR in contentmarketing
introductie

Contentmarketing is ongelofelijk krachtig als je het goed doet. Het goed doen betekent dat je niet verkoopt, maar informatie geeft waar je doelgroep op zit te wachten. Van daaruit ga je het verkoopgesprek aan. Verkapte reclame werkt dus niet.

In deze praktische handleiding neem ik je mee op mijn reis bij het leren van contentmarketing. Omdat ik dit heb bijgehouden, is het makkelijk om terug te kijken en mijn reis met je te delen. In de hoofdstukken worden verschillende tips & tricks gedeeld voor ondernemers en marketeers die meer willen halen uit hun contentmarketing.

hoofdstukken
Hoofdstuk
1
B2B Content Marketing

Wat is content marketing?

Een introductie waarin ik de fundamentele basis van contentmarketing bespreek.

Hoofdstuk
2
B2B Content Marketing

Content strategie

In dit hoofdstuk leer je wat een contentstrategie is en hoe je deze het best kan opstellen.

meer hoofdstukken onder de fold
Hoofdstuk
3
B2B Content Marketing

Zoekwoorden onderzoek

Zoekwoorden onderzoek helpt met het vormgeven van je contentmarketing. Lees hier hoe.

Hoofdstuk
4
B2B Content Marketing

Content plan

Hoe maak je een concreet plan om waardevolle content te creëren?

Hoofdstuk
5
B2B Content Marketing

Content kalender

In dit hoofdstuk leg ik uit wat een contentkalender is en wat de cruciale onderdelen zijn die niet mogen ontbreken.

Hoofdstuk
6
B2B Content Marketing

Tools om een content kalender te maken

Welke online en offline tools zijn nuttig om een contentkalender vorm te geven?

Hoofdstuk
7
B2B Content Marketing

De voordelen van een content kalender

In dit hoofdstuk bespreek ik de voordelen van het aanhouden van een contentkalender.

Hoofdstuk
8
B2B Content Marketing

Deze 8 cruciale vragen beantwoord een content kalender

De acht meest belangrijke vraagstukken die contentkalenders aanpakken.

Hoofdstuk
9
B2B Content Marketing

PR als content marketing

PR is de ‘growth hack’ van contentmarketing. In dit stuk leg ik je uit hoe het werkt.

Hoofdstuk
10
B2B Content Marketing

Een PR-strategie opstellen

Acht vragen die je op weg helpen om een PR-strategie vorm te geven.

Hoofdstuk
11
B2B Content Marketing

Persberichten versturen

In dit laatste hoofdstuk bespreek ik het schrijven en versturen van goede persberichten.

onze klanten
Baas
Spectacle
TB Brown
Friva
Nerium
Green Wave
Good Wave
Stroomsimpel
RogerRoger
Zonnekwaliteit
Solid Growth
Movelo
Van der Steen
DEEL
Woolsocks
Us Media
Polaris Growth
Revolt in Charge
Skate Days
Jopp
Powercrumbs
Crew Digital Marketing
Dealroom
Aureus
lees verder

Meer sales handleidingen

Pipedrive - Automatiseringen
handleiding

Pipedrive - Automatiseringen

In deze handleidingen bespreken we automatiseringen in Pipedrive en bijbehorende, ondersteunende features.

Calendly Optimalisatie
handleiding

Calendly Optimalisatie

Boordevol ideeën over hoe je nog meer uit Calendly kan halen.

Pipedrive - Account Settings
handleiding

Pipedrive - Account Settings

Volg deze handleiding om gemakkelijk, op de juiste manier jouw Pipedrive account op te zetten en te beheren.

Calendly Opzet
handleiding

Calendly Opzet

We nemen je stap-voor-stap mee in het opzetten van je account.

Pipedrive - Migratie van een ander CRM
handleiding

Pipedrive - Migratie van een ander CRM

Met behulp van deze handleiding migreer je efficiënt jouw gegevens van een ander CRM naar Pipedrive.

Pipedrive Pijplijn Opzet
handleiding

Pipedrive Pijplijn Opzet

Volg deze handleiding om effectieve, overzichtelijke pijplijnen in Pipedrive te bouwen.

Pipedrive - Lead generatie
handleiding

Pipedrive - Lead generatie

In deze handleiding bespreken we verschillende functies in Pipedrive die helpen met het genereren, kwalificeren en organiseren van leads.